2011/05/18

Salmon in the orange-soy marinade / Łosoś w marynacie pomarańczowo-sojowej

Nazwałabym siebie rybnym purystą - jedynym dodatkiem do ryb jaki do tej pory używałam była sól i cytryna. W przypływie szaleństwa dodawałam zioła, uważając, że pyszny łosoś czy pstrąg nie potrzebują większej oprawy. I dziś oto moją kuchnią wstrząsnęła rewolucja - nieświadomą niczego rybę przed opiekaniem wsadziłam na pół dnia do marynaty. Smak przecudowny - trochę słodkawo, orientalna nuta marynaty doskonale współgrała z mięsem łososia. Polecam każdemu kto nie ma pomysłu na rybę i czasu na długie siedzenie w kuchni :)

Przepis na marynatę pochodzi z dodatku do GW "Palce lizać":
1/3 szklanki soku pomarańczowego
1/4 szklanki miodu
5 łyżek sosu sojowego
1 mała cebula
1 łyżeczka imbiru w proszku

Wszystko dokładnie mieszamy i w takiej zalewie moczymy filety/dzwonki z łososia co najmniej 2 godziny.
Następnie rybkę pieczemy na ruszcie w piekarnik/grillu elektrycznym ok. 10 minut z każdej strony (w piekarniku piekłam na 200 stopniach). Smacznego ;)



6 komentarzy:

  1. Mmmm wygląda świetnie! Ja sama jeszcze się nie odważyłam na przygotowanie ryby...

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda świetnie, ale ja za rybami nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam łososia, do tej pory jedyny dodatkiem procz cytyny były kapary ale takie połączenie wygląda jeszcze lepiej

    OdpowiedzUsuń
  4. ӏt's awesome in support of me to have a site, which is valuable for my experience. thanks admin

    Here is my webpage; Galaxy

    OdpowiedzUsuń
  5. The $35 Tablet nicknamed Αakaѕh waѕ launcheԁ todaу anԁ wіll
    be oреn thгοugh the
    holiday ѕhopρing seаson. It alѕo hasn't helped to have tech industry leaders such as Google GOOG and Microsoft MSFT, as the Japanese electronics maker enters the Tablet PC. 34 inches, for the iPad is that it enables the user to continue whatever they were doing, uninterrupted. The first lot of 100, 000 units into the channel. Play First CEO and president Marco DeMiroz said Tablets will eventually take the place of the website you are watching on your Android slate.

    Feel free to visit my blog: may tinh bang

    OdpowiedzUsuń